به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایرانسل، موضوع «پایداری در کسبوکار» و گزارشدهی مرتبط با آن، فراتر از مفهوم «مسئولیت اجتماعی شرکتی یاCSR» است و ایرانسل از طریق گزارش پایداری، بهصورت داوطلبانه و فراتر از الزامات قانونی، اطلاعات لازم برای ارزیابی کمی و کیفی عملکردش در زمینه «پایداری در کسبوکار» را بهصورتی سنجشپذیر در اختیار ذینفعان خود قرار میدهد. گزارش پایداری که سال گذشته، برای اولین بار در صنعت ارتباطات و فناوریاطلاعات ایران، توسط ایرانسل منتشر شد، امسال نیز با وجود برخی محدودیتها، برای دومین سال متوالی و با تمرکز بر دوره زمانی اول فروردین تا آخر اسفند ۱۴۰۰، منتشر میشود.
از جمله مهمترین محورهایی که در دومین گزارش پایداری ایرانسل به آن پرداخته شده، میتوان به نتایج نظرسنجی تعیین اولویتهای پایداری در کسبوکار ایرانسل، افزایش دسترسی، پروژه اتصال مدارس روستایی کشور به شبکه اینترنت، انتشار گازهای گلخانهای و تغییرات اقلیمی، پسماند الکترونیکی، فراگیری دیجیتال، تحول دیجیتال در صنایع بزرگ، کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت برای اقتصاد دیجیتال، مشارکت در بخش عمومی اقتصاد، فراگیری (Inclusion) و مدیریت سرمایه انسانی سازمان اشاره کرد.