به گزارش شبکه خبری ICTPRESS، از کمک به مردم در بلایای طبیعی و چالش های سلامتی همچون کروناویروس گرفته تا دست‌گیری از نیازمندان و همچنین حمایت راهبرانه ایده‌ها و طرح های استارتاپی منجر به اشتغال و توسعه بازار فعالیت برای جوانان و فعالان صنایع در ایران، جملگی در کارنامه همراه اول جای گرفته است.

در این روزها، ویروس کرونا و موج نگرانی های حاصل از آن، جهانی را متاثر از شیوع گسترده کرده و در نگاه نزدیک شرایط چالش برانگیزی را برای هموطنان مان در اقصی نقاط ایران زمین ایجاد کرده است.

در این شرایط بحرانی، مسئولیت پذیری و کمک به آحاد جامعه برای برون رفت از بحران فعلی نقش مهمی دارد که همراه اول در این مقطع زمانی نیز فراگیر و پیشرو اقدام کرده است.

اکنون این ارتباطات است که در جایی می تواند مادری را از نگرانی فرزندی رها سازد و در جای دیگر اطلاع رسانی بموقع رخدادی را موجب شود و همراستا با این مهم، در مسیر حمایت های درمانی قدم برداشته و برای سلامت مردم به طور مستقیم وارد میدان شود.

 

ساخت و تجهیز بیمارستان

همراه اول از کمک ٣٠ میلیارد ریالی برای ساخت و تجهیز بیمارستان سیار خبر داد.

اپراتور اول تلفن همراه کشور در راستای انجام مسئوليت اجتماعی خود با اختصاص ٣٠ میلیارد ریال در ساخت، تجهیز و بهره برداری از یک بیمارستان سیار مشارکت می کند.

این بیمارستان سیار با هدف ارائه خدمت در بحران‌ها و بلایای طبیعی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

تماس ۶۰ هزار بهورز رایگان شد

با آغاز طرح بسیج ملی مدیریت مبارزه با بیماری کرونا، اپراتور اول در راستای مسؤولیت اجتماعی، تماس ۶۰ هزار مراقب سلامت و بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشور را به منظور آموزش، پیشگیری و مراقبت از خانوارهای ایرانی رایگان کرد.

بر این اساس، به منظور ایجاد امکان دورکاری بهورزان از یک سو و نیز اعتمادسازی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از سوی دیگر، راهکار نوینی ارائه شده است تا مراقبین سلامت و بهورزان وزارت بهداشت بتوانند با استفاده از سیمکارت همراه اول خود، بدون آشکار شدن شماره هایشان، با خانوارهای هدف به صورت رایگان تماس بگیرند.

 

وصل کلیه خطوط قطع یکطرفه

اپراتور اول با توجه به نیاز مشترکان به ارتباط در این روزهای حساس به دلیل شیوع ویروس کرونا، تمامی خطوط دائمی که به دلیل عدم پرداخت صورتحساب پایان دوره بهمن ماه قطع یکطرفه شده بودند را وصل کرد تا این دسته از مشترکان نیز بدون دغدغه، از ارتباط در شبکه پایدار همراه اول بهره مند شوند.

 

حفظ سلامت نیروی انسانی

کمیته HSE همراه اول با شناسايی و ارزيابی به موقع ريسك‌های موجود و با هدف كاهش ميزان مواجهه، در خصوص اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به ویروس کرونا، یکم اسفندماه تشکیل جلسه فوق العاده داد و با تعريف اقدامات عاجل عملیاتی در سه حوزه مديريت تغييرات مبتنی بر  زیرساخت‌های فنی، ارتقای آگاهی و فرهنگ سازی، ايمن سازی محيط كار در راستای هدف تعيين شده حركت كرد.

 

دورکاری

شرکت ارتباطات سیار برای مقابله با ویروس کرونا تمهیدات مختلفی برقرار کرد و جزو اولین برندهای بزرگ ایران بود که تصمیم به ایجاد شرایط دورکاری نیروی انسانی خود گرفت.

این شرایط دورکاری مبتنی بر سامانه های یکپارچه الکترونیکی همراه اول و به منظور حفظ سلامت كاركنان و رفاه حال پيمانكاران و شركای تجاری برقرار شد.

در همین راستا همراه اول بر این امور مبادرت ورزید:

  • فراهم ساختن زيرساخت‌های فنی به منظور حداكثرسازی دوركاری كاركنان با شرط عدم اختلال در سرويس
  • اقدامات ضدعفونی در فضاهای کاری
  • تدوين دستورالعمل ويژه كاركنان و اماكن شركت برای مقابله با شيوع كرونا
  • آموزش كاركنان مشاغل مرتبط با سلامتی نظير رستوران، خدمات، آبدارخانه ها، حراست، درمانگاه، تاسيسات
  • تامين اقلام بهداشتی و پيشگيرانه
  • تغییر سیستم تردد از انگشتی به کارتی یا چهره نگاری
  • راه اندازی کانال اطلاع رسانی مختص پرسنل همراه اول جهت جلوگیری از انتشار اخبار غیرموثق و ارائه اطلاعات به روز
  • شناسایی گروه های تحت ریسک نظير خانم‌های باردار، افراد بالای ٦٠ سال و بيماران صعب العلاج
  • بررسی وضعیت سلامت کارکنان و شرکتهای پیمانکار
  • معرفی كانال ارتباطی مستقيم HSE به منظور پاسخ به ابهامات كاركنان
  • تهیه محتوای آموزشی جهت اطلاع رسانی از طریق کانال های ارتباطی شرکت
  • لغو سرویس سرو غذا در رستوران، توزيع غذای كنسروی، فراهم ساختن امكان پذيرایی به صورت سلف سرويس
  • لغو ماموريت های غيرضروری
  • برگزاری جلسات به صورت غيرحضوری
  • تامين و توزيع تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک n95 و دستکش یکبار مصرف یا لاتکس
  • نصب مایع ضدعفونی کننده در تمامی طبقات و کنار درهای ورود و خروج
  • گندزدایی و ضدعفونی روزانه و هفتگی تمامی سطوح و اماكن در ساختمان‌ها
  • افزايش زمان اقامه نماز به منظور متعادل سازی تراكم جمعيت
  • خرید تب سنج براي كليه مراكز پرتردد و تب سنجی تمامی کارکنان در بدو ورود به تمامی ساختمان ها
  • ممانعت از حضور کارکنان پر ریسک

  

ارتقاء ظرفیت شبکه تلفن همراه

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با بیان اینکه شیوع کرونا نتوانست بحرانی برای شبکه ارتباطی کشور ایجاد کند، گفت: در یکی ـ دو هفته اخیر ظرفیت شبکه را ٢٠ درصد ارتقا داده‌ایم.

مرتضی طاهری‌بخش معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول درباره شرایط اخیری که شیوع ویروس کرونا در کشور رقم زده و تأثیری که بر شبکه‌های ارتباطی داشته است، اظهار داشت: طبیعتا با شیوع این ویروس و اقدامات پیشگیرانه‌ای که به وسعت زیاد در کشور صورت گرفت، برندهای اقتصادی و بنگاه‌هایی که ظرفیتش را داشتند طرح‌هایی نظیر «دورکاری» را جهت تشویق در خانه ماندن برای پرسنل خود کلید زدند که در نهایت ترافیک شبکه اپراتورها را بالا برد.

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر اینکه با تشویق مردم به دورکاری میزان ترافیک شبکه رشد کرد، گفت: با بالا گرفتن بحث شیوع کرونا و استارت طرح‌های دورکاری در کشور، تصمیم گرفتیم تمامی برنامه‌های توسعه‌ای که برای نیمه اول سال ١٣٩٩ در نظر داشتیم را ظرف یکی دو هفته اخیر انجام دهیم و ظرفیت شبکه را تا ٢٠ درصد ارتقا دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در مدت زمان یکی دو هفته اخیر و بر سر توسعه ظرفیت‌های شبکه از جمله لینک‌های سمت اینترنت،Core شبکه و سایت‌های رادیویی در نقاطی که دچار مشکل بودیم، بیش از ٢٠٠ نفر در بامداد و به شکل دورکاری، پای کار بودند تا مشترکان دچار تجربه بد در مقوله کیفیت سرویس‌ها نشوند.

 

برگزاری جلسات ویدئو کنفرانس

معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول همچنین درباره ارتباط این فعالیت‌ها با عملیات اجرایی فاز ٨ توسعه شرکت ارتباطات سیار ایران نیز تصریح کرد: توسعه این فاز به شکل منظم طی جلسات ویدئو کنفرانس با تمامی استان‌ها برگزار می‌شود؛ در این مدت اخیر هم با فعالیت‌های مرتبط با این فاز، توانستیم از بحرانی که کرونا (افزایش میزان مصرف کاربران از سرویس‌های مخابراتی) می‌توانست برای شبکه ایجاد کند عبور کنیم و وضعیت را به حالت قبل از دوره اعلام شیوع کرونا بازگردانیم.

وی ادامه داد: اکنون وضعیت به گونه‌ای است که حتی بستر فنی بسیار آماده‌ای برای ارائه محتوای آموزشی مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی داریم و شبکه نیز به صورت مداوم در حالت مانیتورینگ است تا خللی در بحث خدمت‌رسانی به مردم عزیز کشورمان ایجاد نشود.

طاهری‌بخش با بیان اینکه نگاه‌مان به همراه اول به عنوان یک اپراتور ملی است که باید در مواقع ضروری و بحران در کنار مردم باشد، گفت: این موضوع به ارزش سازمان تبدیل شده و از این جهت، در تمامی مواقع خود را مکلف به خدمت‌رسانی می‌دانیم؛ مصداق این ادعا در توسعه‌های هدفمند چهار پنج سال اخیر است که زیرساخت قدرتمندی را برای اولین اپراتور ارتباطی کشور به ارمغان آورده و در حال سرویس‌دهی در پهنه کل کشور به تمامی مردم ایران زمین است.

 

حمایت از آموزش از راه دور

همراه اول، تعرفه دسترسی به سامانه های آموزش مجازی تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به یک سوم کاهش داد.

این اپراتور پیشرو در اطلاعیه ای اعلام کرد که دانشگاه های متقاضی این طرح می توانند با ارسال درخواست خود به ایمیل eLearning@mci.ir برای استفاده از شبکه اینترنت پرسرعت همراه اول ثبت نام کرده و پس از ارسال درخواست و انجام مراحل ثبت نام تا اطلاع ثانوی اینترنت همراه اول را با تخفیف دریافت کنند.

 

افزایش بهداشت عمومی

این شرکت در بخش بهداشت عمومی با توزیع ماسک و محلول شوینده در برخی استان ها همچون کردستان حرکت جدیدی را در راستای مسوولیت اجتماعی آغاز کرد تا ضمن پیوستن به کمپین «کرونا را شکست می دهیم» گام هایی را در مسیر سلامت جامعه بردارد.

 

نگاهی به اجرای مسئولیت اجتماعی همراه اول در سال 98

اپراتور اول در سال جاری فعالیت های موثری در حوزه مسئولیت اجتماعی داشته، به طوری که از همان ابتدای سال پس از بروز سیل در استان های مختلف لرستان، گلستان، خوزستان و ... علاوه بر ارائه خدمات رایگان مکالمه و اینترنت، در زمینه کمک به خانواده های سیل زده نیز فعالیت گسترده ای انجام داد.

این حمایت ها در حوادث دیگری همچون زلزله تبریز، بارش برف در استان های شمالی، ... نیز ادامه یافت، زیرا علاوه بر اینکه خسارت زیادی را به همراه داشت باعث بروز مشکلاتی در جریان زندگی عادی مردم شد، از این رو کمک‌رسانی در زمینه های ارتباطی، تامین تجهیزات گرمایشی و ... از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود.

این رسالتی بود که این شرکت در سال های متمادی در کنار توسعه زیرساخت و تجهیزات مخابراتی دنبال کرده و همین اقدامات باعث شده تا به بزرگترین اپراتور خاورمیانه تبدیل شود.

همچنین این شرکت در سایر فعالیت های اقتصادی، اجتماعی نیز نقش سازنده ای داشته که از جمله آن می توان به حمایت از ساخت داخل و صنایع ملی، همکاری در زمینه پروژه های اشتغال زایی همچون نمایشگاه کار ایران، حمایت از بانوان ورزشکار، جشنواره های ورزشی، حامی مسابقات بین المللی بدمینتون جام فجر، ارائه محصول برگزیده سال ۹۸ درحوزه زیرساخت های شبکه های موبایل، ارسال کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده، اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به سیل‌زدگان، رایگان کردن مکالمات درون شبکه در مناطق سیل زده و دیتای استان سیستان و بلوچستان و حمایت از تیم ملی امید، اشاره کرد.

اکنون نیز این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود در مواجهه با کرونا اقدامات مهمی را انجام داده است که در این گزارش به آن به طور مفصل اشاره شد.

 

جایگاه نخست اپراتورهای ایران و منطقه

کمی فراتر بنگریم همراه اول امروز به مقام نخست اپراتورهای تلفن همراه خاورمیانه دست یافته و در بازار رقابتی ارتباطات و تلکام با پوشش گسترده شبکه ارتباطی در اقصی نقاط میهن عزیزمان ایران به عنوان اپراتور پیشرو و اول، خدمات متنوعی را با کیفیت بالا ارائه می دهد.

این مهم به جهت مدیریت عالی و فرانگر این اپراتور در برنامه ریزی و اجرا و به برکت تلاش متخصصان داخلی فعال در این مجموعه معظم و مرهون سرمایه گذاری مناسب روی فناوری های نوین منطبق با تقاضای جامعه است.

همراه اول یکی از برندهای موفقی است که در طی بیست و پنج سال فعالیت، با سرمایه گذاری در بخش های مختلف، همواره مبتنی بر نوآوری‌ها و جدیدترین فناوری ها گام برداشته و خدمات جذاب و جدیدی را به مشترکان خود ارائه داده است؛ همراه اول به واقع، شعار "هیچکس تنها نیست" را محقق کرده است.

روند رو به رشد در جذب مشترکان جدید، آن هم در شرایط اشباع بازار ارتباطات همراه، شرکت ارتباطات سیار ایران را هم اکنون در صدر لیست بالاترین ضریب نفوذ ارتباطات کشور قرار داده که خود شاهدی تثبیت شده بر این مدعاست.

این اپراتور، موفق ترین و بیشترین سرمایه گذاری در این حوزه را داشته و دارد که سیر اخبار و آمارها و تحلیل ها موید این موضوع است؛ از این رو همراه اول می تواند الگوی خوبی برای دیگر صنایع و شرکت ها برای پاسخگویی به نیاز جامعه باشد.

 


برگرفته از: ictpress.ir