با توجه به توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان، کاربردهای این صنعت به ویژه حوزه تجارت الکترونیکی به عنوان سرآمد کاربردهای آن در حال گسترش است و لذا طراحی و توسعه پلتفرهای مختلف برای ارائه خدمات متنوع به کاربران با هدف توسعه تجارت از طریق فضای وب در دستور کار شرکت های تجاری، گروه های استارت آپی و افراد نوآور قرار گرفته است. یکی از شرکت هایی که با شبکه سازی به ارائه محصولات متنوع در این حوزه پرداخته است شرکت شاهراه تجارت و فناوری ابربازار می باشد.
به گفته مدیرعامل شرکت مزبور، این شرکت دارای یکی از پلتفرم های فعال در صنعت تجارت الکترونیکی ایران است که در حال حاضر به 14 هزار کسب و کار اینترنتی در پلتفرم خود خدمات ویژه ای ارایه می نماید. همچنین بالغ بر 100 هزار محصول در بستر ابربازار ثبت شده است و اکنون در راستای اهداف هیات مدیره مجموعه به دنبال توسعه فعالیت ها در حوزه های مرتبط هستیم همچنین با توجه به قدمت و تجربه انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران در این صنعت به عضویت این انجمن درآمده تا بتوانیم همکاری خوبی ایجاد کرده و در حد توان خود در اعتلای این صنعت و توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی و بهبود فضای کسب و کار مجازی کشور کوشا باشیم.
ایشان افزود؛ انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران، متشکل از اساتید و پیشاهنگان این حوزه، با برگزاری کمیته های تخصصی، بستری مناسب برای تبادل نظر و تجربیات ایجاد کرده است که جای قدردانی و تقدیر دارد.
در ادامه مهندس علی احمدی، عضو هیات مدیره و مدیرعامل شاهراه تجارت و فناوری ابربازار، در این باره میگوید: «تجربه عضویت 75 هزار کاربر فعلی ابربازار در حوزه تجارت الکترونیکی بر اساس پاسخگویی به نیازها و دغدغههای مشتریان در خرید و فروش مجازی شکل گرفته است. ما مجموعهای گسترده از محصولات را ارائه میدهیم که شامل 12 دسته بندی اصلی تمامی محصولات قابل عرضه در فضای مجازی میشود.
علاوه بر امکان خرید از پلتفرم ابربازار، صاحبان کسب و کار نیز می توانند بدون پرداخت کارمزد در ابربازار محصولات و خدمات خود را به نمایش قرار داده و در معرض فروش قرار دهند و رشد فروش و افزایش سهم بازار خود را شاهد باشند.
این امر نشاندهنده تعهد ما به رشد همه جانبه کلیه کاربران از جمله خریداران و فروشندگان و رضایت کلیه مشتریان در ابربازار است.
ما با ارایه طیف گسترده ای از خدمات، اغلب نیازهای صاحبان کسب و کار در عرصه های مختلف مورد نیاز برای رشد سازمانشان را مرتفع می کنیم و از سوی دیگر تجربه خریدی مناسب و رضایت بخش را برای خریداران رقم می زنیم.
همچنین با مذاکرات صورت گرفته در حال توسعه فعالیت ها در شهر های مختلف کشور و همچنین حضور در بازار های بین المللی می باشیم که برای اولین بار در حال شکل گیری هست.
او ادامه میدهد: «در سال 1387 ایده اولیه بازار اینترنتی ابربازار شکل گرفت که در ایران و دنیا شاید بی نظیر بود ولی در آن سال ها در کشور هنوز فرهنگ لازم شکل نگرفته بود اما اکنون پس از فراز و فرودهای بسیار توانسته ایم ساختار و سیستمی موفق را در این زمینه پیاده سازی کنیم و موفق به حل و فصل چالشهای متعددی در این حوزه شده ایم. ما اکنون متعهد هستیم که تجربیات کسب شده را برای ارتقاء و بهبود فضای کسب و کار به کار گیریم.
در ادامه مهندس امیرحسین احمدی عضو هیات مدیره و مدیر فنی شاهراه تجارت و فناوری ابربازار، به ایجاد زیرساخت های جدید در پلتفرم ابربازار اشاره میکند و میافزاید: «ما در تیم فنی و نرم افزاری ابربازار بر اساس نقشه راه کلی که در هیات مدیره تدوین کرده ایم به دنبال توسعه همه جانبه و هدفمند بازار اینترنتی در عرصه های مختلف مورد نیاز جامعه هدف در فضای مجازی کشور هستیم و امیدواریم که به زودی شاهد اتفاقات خاص و ویژه ای در این عرصه باشیم و بتوانیم تجربه کاربری خوبی برای همه بازیگران پلتفرم ابربازار را شاهد باشیم.
در ادامه خانم زهرا زارعی عضو هیات مدیره شاهراه تجارت و فناوری ابربازار با تأکید بر اهمیت همکاری با انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران، این همکاری را فرصتی برای گسترش شبکه سازی با سایر فعالان این حوزه میداند. او تصریح میکند: «انجمن به عنوان بستری برای ارائه راهکارهای قانونی و تسهیل تبادلات تجاری در بستر الکترونیکی، نقش حمایتی مؤثری برای اعضای خود ایفا کرده است. تسهیل دسترسی به اطلاعات، مشاورههای تخصصی و حمایت از کسب وکارهای نوپا از نقاط قوت این انجمن محسوب میشود. ما در شاهراه تجارت و فناوری ابربازار، تمام تلاش خود را برای همکاری و مشارکت با اعضای انجمن خواهیم داشت تا با هم افزایی، به بهبود وضعیت کسب و کارهای فعال در حوزه تجارت الکترونیکی کمک کرده باشیم و خود را متعهد می دانیم که با همکاری نزدیک با دیگر اعضا، آیندهای روشن تر برای تجارت الکترونیکی کشور رقم بزنیم.
https://www.abarbazar.com