این نشریه بر اساس مصوبه شماره 11/25685 «کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مورخ 1398/02/09 دارای رتبه علمی است و با همکاری انجمن بازرگانی ایران منتشر میشود.
مهمترین هدف این نشریه تجزیه و تحلیل چالشهای پیشروی بخشهای بازرگانی و صنعت و معدن کشور و تلاش برای ارائه راهحلهایی جهت پاسخ به آنها است. از این رو، بر کاربردی و مساله محور بودن مقالات تاکید میشود.
محورهای تخصصی مجله :
سیاست ها و استراتژی های تجاری و صنعتی، زنجیره جهانی ارزش، مزیت رقابتی، توسعه صنعتی و فناوری، تنظیم بازار، قیمتگذاری، یارانه و تورم، توسعه صادرات غیرنفتی، بازرایابی و بازارهای هدف کالاهای صادراتی، اشتغالزایی و کارآفرینی در بخش های بازرگانی، صنعت و معدن ،حقوق تجارت، حقوق مصرفکننده و تولیدکننده، تجارت و اقتصاد اسلامی، سیاست های رقابتی و ضد انحصار، فرهنگ مصرف و الگوی مصرف، زنجیره تامین و لجستیک، روشهای نوین تحاری، فناوریهای نوین در بازرگانی و اقتصاد، مدیریت بازرگانی، مناطق آزاد، بازار مشترک اسلامی، منطقهگرایی و چندجانبهگرایی در اقتصاد و بازرگانی، فرهنگ تجاری، تجارت بینالملل، جهانی شدن اقتصاد، آثار سیاست های پولی- مالی و ارزی بر بخش بازرگانی، صنعت و معدن، قاچاق، آینده پژوهی و بهرهوری، روش های نوین تجاری، فناوری های نوین.
صاحب امتیاز
موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی
مدیر مسئول
سردبیر
جانشین سردبیر
نویسندگان محترم لطفا پیش از ارسال مقالات به راهنمای نویسندگان مراجعه نمایید
ناشر: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی
رتبه مجله: (ب)
نوبتهای چاپ: دوماهنامه ( 6 شماره در سال)
وضعیت چاپ: چاپی والکترونیکی
نوع داوری: دو سو ناشناس
زبان نشریه: فارسی ( چکیده: انگلیسی)
نوع دسترسی: آزاد ( دانلود رایگان تمام متن)
نمایه شده: بله
هزینه چاپ: ندارد
در این مجله از سیستم مشابهت یاب سمیم نور استفاده می شود.
این دوماهنامه با احترام به قوانین اخلاق حرفهای در نشریات و الزام و التزام به رعایت آنها، تابع قوانین کمیته اخلاق در انتشار (Committee on Publication Ethics) است و با سارقان علمی مطابق با مفاد قانون " پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی" برخورد میشود.