امروزه مسئله استانداردسازی و هماهنگ نمودن توليد، توسعه و پشتيباني نرمافزار از مسایل مهم و بحث برانگيز جهانی است که در چارچوب کاری شرکت مایکروسافت به این موضوع توجه ویژه شده است. چارچوب کاری شرکت مایکروسافت در واقع مدلها و الگوهايي است كه شركت مايكروسافت براي هدايت جنبههاي مختلف كاري در پروژههاي توليد نرمافزارهاي كاربردي ارایه نموده است. در فصل اول اين شماره از ماهنامه براساس چارچوب کاری شرکت مایکروسافت به مباحثي براي مديريت و استاندارد كردن تولید نرمافزارهای کاربردی، تیم پروژه و فرایندهای توسعه نرمافزار پرداخته شده و همچنین 4 مدل از مدلهايي كه شركت مايكروسافت براي استانداردسازی و هماهنگ نمودن توليد و توسعه نرمافزار ارایه داده تشریح میشوند.
فصل دوم شامل دو مقاله منتخب است که مقاله اول با عنوان "بررسی تاثیر ابعاد ارزش ویژه برند بر ایجاد وفاداری در گردشگری الکترونیکی" با هدف بررسی رابطه میان شاخصهای تشکیلدهنده ارزش ویژه برند، بر ایجاد وفاداری در گردشگری الکترونیکی تدوین شده است. مقاله دوم "پیشنهاد مدلی به منظور طراحی برنامههای جامع فناوری اطلاعات" نام دارد. طرح جامع فناوری اطلاعات گستره وسيعي از مفاهيم تحليل تجاري و سازماني گرفته تا برنامهريزي و طراحي زيرساختهاي فني را شامل ميشود. در این مقاله مزیتها، اهداف، ساختار، متدولوژی و مراحل پیادهسازی طرحهای جامع فناوری اطلاعات بررسی شده و مدل پیشنهادی در این خصوص ارایه میشود.
فصل سوم "مطالعه موردی برنامههای دیجیتالی کلمبیا" میباشد که توسط یکی از اعضای وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات کلمبیا نوشته شده و در گزارش 2013 مجمع جهانی اقتصاد (WEF) به چاپ رسیده است.
فصل چهارم نیز به ترجمه مقالهای تحت عنوان "Integrating web-based data mining tools with business models for knowledge management" اختصاص داده شده است که در شماره 35 نشریه Decision Support Systems به چاپ رسیده است.