به گزارش شبکه خبری ICTPRESS به نقل از روابط عمومی ایرانسل، در سالهای پایانی دهه ۱۳۷۰ و ابتدای دهه ۱۳۸۰ هجری شمسی، میزان تقاضا برای خدمات تلفنهمراه، به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرد و کمبود زیرساختهای لازم، باعث شد تا برای ثبتنام سیمکارت تلفنهمراه، صفهای طولانی تشکیل شود.
متقاضیان خرید سیمکارت، مجبور بودند تا علاوه بر انتظار طولانی، هزینههای زیادی را نیز برای دریافت سیمکارت پرداخت کنند.
ورود ایرانسل به بازار تلفن همراه ایران در ۲۹ مهر ۱۳۸۵، باعث شد تا هزینۀ لازم برای تهیۀ یک عدد سیمکارت، به چند هزار تومان کاهش یابد و سیمکارت و ارتباطات همراه، به وسیلهای در دسترس همگان تبدیل شود و زیرساختی برای توسعۀ اقتصاد دیجیتال باشد.