1403/02/06

دبیرکل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران: نمایشگاه تراکنش زمینه ساز اجرای پروژه ‏های مشترک

هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران در بازه سه روزه ۲۶ تا ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور فعالان اکوسیستم صنایع مالی،بانکی، پرداخت و فناوری برگزار می شود.

سه روز حضور در میان ارایه‌کنندگان خدمات و فناوری‌های مالی فرصت مناسبی است، تا فعالان این صنعت به معرفی خود و برنامه‌های اجرا شده بپردازند و راهبردهای طراحی شده را با فعالان زیست‌بوم کسب‌‌وکارهای نوپا در میان بگذارند.

انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران یکی از شرکت کنندگان در این رویداد بزرگ فناوری‌های مالی ایران است که ایجاد ارتباط مناسب با صاحبان طرح‌های ارزش‌آفرین و پیوند با موسسات بزرگ مالی، بانکی و علاقه‌مندان به این حوزه را از اهدافی می داند که در جریان برگزاری نمایشگاه تراکنش دنبال مي‌کند.

 

  • صفحه نخست
  • >
  • اخبار
  • >
  • دبیرکل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران: نمایشگاه تراکنش زمینه ساز اجرای پروژه ‏های مشترک

خلاصه آنچه خواهید خواند :

به گزارش فابانیوز، در آستانه برگزاری هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران، با سیدحسین پاریاب، دبیرکل انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران و پژوهشگر موسسه مطالعات و پژوهش‏ های بازرگانی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه ‏ها و مزایای حضور شرکت ‏ها و سازمان‏ ها بویژه در نمایشگاه تراکنش گفتگویی انجام دادیم که از نظر شما می‌گذرد:

نمایشگاه ‏ها از چه زمانی در دنیا مورد توجه قرار گرفت؟

برگزاری نمایشگاه ‏ها در سطح ملی و بین‏ المللی یکی از روش‏ های بازاریابی است که از دیرهنگام در جهان مورد توجه بوده است و قدمت آن به قبل از ضرب و رواج سکه بر می ‏گردد. یعنی زمانی که مردم برای مبادله کالا با کالا در محیطی جمع می‏ شدند تا با تهاتر کالا با کالا نیازهای خود را بر طرف کنند. با گذشت زمان این نیاز پر رنگ‏تر و برگزاری نمایشگاه ‏ها تخصصی ‏تر شد. اولین نمایشگاه بین‏ المللی به سبک امروزی در سال 1851 در شهر لندن در محله کریستال پلاس با عنوان نمایشگاه بین‏ المللی کالاهای جهان با برپایی 1400 غرفه برگزار شد. شایان ذکر است که در این نمایشگاه ایران نیز با برپایی غرفه‏ ای به وسعت 92 متر مربع حضور داشت.

هدف از برگزاری نمایشگاه ‏های تخصصی در ایران و جهان را بفرمایید.

به مرور زمان و تخصصی ‏تر شدن موضوع نمایشگاه ‏ها، شاخص ‏های کیفیت برگزاری نمایشگاه‏ ها متحول‏ تر شد. یکی از شاخص ‏های مطرح شده، برپایی نمایشگاه ‏ها با برنامه ‏ریزی از قبل و برگزاری منظم بود و لذا امروزه شاهد جدول برنامه نمایشگاهی کشورها حداقل از یکسال قبل هستیم. اگر بخواهیم دوره ‏های نمایشگاهی را به لحاظ اهمیت و اهداف برگزاری تقسیم‏ بندی کنیم، می ‏توان دوره ‏های نمایشگاهی بویژه نمایشگاه ‏های بین‏ المللی را به 4 دوره تقسیم کرد:

  1. به نمایش گذاشتن توانایی تولید کالاها و ارائه خدمات و فروش بیشتر
  2. شناسایی و توسعه بازارهای هدف صادراتی بویژه برای نمایشگاه ‏های بین‏ المللی
  3. تولید کالاها و ارائه خدمات براساس نیاز مشتری
  4. تسهیم دانش، همکاری رقبا، توجه بیش از پیش به نوآوری و تولید محصولات و ارائه خدمات با ارزش افزوده بالا

نمایشگاه‏ های امروزی در حال حاضر در وضعیت 4 به سر می ‏برند، هر چند در هر دوره، اهداف دوره قبل هم کماکان مورد توجه می ‏باشد. در نمایشگاه ‏های امروزی حضور شرکت‏ های تخصصی و توانمند شرط اهمیت نمایشگاه از دید کاربران است، ولی در کنار آن کیفیت بازدیدکنندگان به لحاظ تخصص (برای نمایشگاه‏ های تخصصی) برای شرکت‏ های حاضر در نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است، چرا که بازدیدکنندگان نقش‏ه ای موثری را بازی می‏ کنند.

با توجه به سوال قبل، نقش بازدیدکنندگان متخصص و حرفه ‏ای از نمایشگاه‏ های تخصصی و منافع آن برای شرکت‏ ها را بیان کنید.

بازدید کنندگان حرفه‏ ای در برگزاری نمایشگاه ‏ها نقش موثرتری را ایفا می ‏کنند؛ لذا می‏ توان نقش‏ه ای مختلفی که هر یک منافعی را برای شرکت‏ های حاضر در نمایشگاه دارد، برشمرد:

  1. نقش خریدار محصول یا خدمت
  2. تسهیم دانش بین کاربر و شرکت، بیشتر از سوی افراد به سمت شرکت
  3. نقش مشاور با ایراد نقد بر محصول یا خدمت و برشمردن نیازهای کاربر نهایی
  4. نقش ارائه کننده ایده و تولید محصول یا خدمت جدید توسط شرکت

فواید هر یک از مراحل عبارتند از: مرحله 1. فروش بیشتر، 2. افزایش دانش مدیران و کارکنان شرکت، 3. استفاده از مشاوره تخصصی توسط کاربر نهایی به صورت تقریبا رایگان بجای استخدام مشاوران و صرف هزینه ‏های هنگفت برای شناسایی نیازهای کاربران، 4. احتمال راه ‏اندازی کسب و کارهای نوپا با استفاده از ایده ‏های استارت‏آپی دریافتی از کاربران (بازدیدکنندگان).

مزیت حضور در نمایشگاه ‏ها برای بازاریابی نسبت به سایر روش‏ های تبلیغاتی در چیست؟

حضور شرکت‏ ها در نمایشگاه ‏ها مزایای دیگری نیز دارد. از جمله ارزان‏تر بودن نسبت به سایر گزینه‏ های جایگزین مانند پخش آگهی از تلویزیون یا رادیو، درج آگهی در روزنامه‏ ها و مجلات، تبلیغات از طریق بیلبرد و عیره. همچنین در تمامی روش‏ های بازاریابی بجز نمایشگاه، برقراری ارتباط به صورت یک طرفه است و تنها در روش حضور در نمایشگاه، برقراری ارتباط به صورت 2 طرفه و به اصطلاح فیس تو فیس است.

با توجه به موارد یادشده، مزیت و اهمیت حضور در هشتمین نمایشگاه تراکنش را بفرمایید.

در خصوص هشتمین نمایشگاه تراکنش، گفتنی است که نمایشگاه ‏های تراکنش تاکنون از بسیاری از شاخص‏ های یک نمایشگاه استاندارد بهره‌مند بوده‏‌اند و مهمترین آن تخصصی بودن نمایشگاه و برگزاری به صورت منطم در هر سال است.

اولین نمایشگاه تراکنش که از سال 1394 شروع شده است، هر ساله علی‏رغم تمامی مشکلات مانند شیوع بیماری کووید-19 و سایر مشکلات به صورت منظم برگزار شده است و امسال شاهد برگزاری هشتمین دوره آن خواهیم بود. اگر تجارت الکترونیکی و اقتصاد دیجیتال را سرآمد کاربردهای نوین فناوری اطلاعات بدانیم و بانکداری الکترونیکی را یکی از مهمترین زیرساخت‏ های لازم برای توسعه تجارت و اقتصاد دیجیتال قلمداد کنیم، تراکنش نیز قلب تپنده بانکداری الکترونیکی است و این بانکداری نوین بدون تراکنش میسر نمی ‏شود.

لذا اهمیت تراکنش دقیق، لحظه‌ای، ایمن و عاری از خطا مهمترین رکن یک بانکداری نوین است. از سوی دیگر، تولید داده‏ ها از انجام تراکنش ‏ها نقش بسیار مهمی در تولید داده ‏های کلان و استفاده از آن در پایش داد و ستدها، مبارزه با پولشویی، برنامه‏‌ریزی‏ و تدوین استراتژی‏ ها برای حوزه بانکداری و فراهم کنندگان زیرساخت و استفاده از آن در سطح کلان را دارد.

در نمایشگاه هشتم تراکنش، حضور بانک‏ های تجاری که از یک سو می ‏توانند با هم رقیب باشند، از سوی دیگر می‌‏توانند نقش همکار را برای اجرای پروژه ‏های مشترک و ارائه سرویس ‏های بهینه ‏تر بازی کنند. بانک‏ های توسعه‏ ای نیز که تحصصی‏ تر می‏ باشند با توجه به رسالت خویش می ‏توانند از حضور در نمایشگاه بهره ببرند و گام‏ های موثرتری را در راستای اهداف و ماموریت ‏های خود بردارند.

همجنین در این نمایشگاه، حضور سایر ذی‏نفعان، فراهم کنندگان زیرساخت  و شرکت‏ های دانش بنیان و استارت‏آپی محیط ایده ‏آلی برای تسهیم دانش و ارائه ایده ‏های نو و میزهای مذاکره فراهم شده است. برگزاری سمینارهای تخصصی و کارگاه ‏های آموزشی مرتبط از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه است.

معرفی انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران

انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران در سال 1387 با درخواست 14 عضو هیات موسس از کمیسیون انجمن‏ های علمی ایران، در سال 1388 با تاسیس آن موافقت شد و پس از طی مراحل اداری در سال 1399 رسما کار خود را آعاز کرد. اعضای هیات موسس انجمن (به ترتیب حروف الفبا) عبارتند از: دکتر محمدمهدی بهکیش، دکتر سیدحسین پاریاب، دکتر علی اکبر جلالی، دکتر سیدشمس ‏الدین حسینی، دکتر فرهاد دژپسند، دکتر مجتبی رییس صفری، دکتر محمدرضا رزازی، دکتر علی صنایعی، دکتر احمد عبداله‏زاده بارفروش، دکتر مهدی غضنفری، دکتر علی‏نقی مصلح شیرازی، دکتر عباس معمارنژاد، شادروان دکتر مسعود موحدی و دکتر کامبیز هژبرکیانی

اعضای هیات مدیره انجمن در حال حاضر عبارتند از: دکتر محمدصادق مفتح (رییس هیات مدیره)، دکتر عباس معمارنژاد (نایب رییس )، دکتر سیدحسین پاریاب (عضو هیات مدیره و دبیرکل انجمن)، دکتر امیرحسین مزینی (عضو هیات مدیره)، دکتر محصن فلاح (عضو هیات مدیره)، دکتر نیلوفر مرادحاصل (عضو علی‏البدل)، دکتر سیدمهدی سادات‏رسول (عضو علی‏البدل) و دکتر سعید شفیعی (بازرس قانونی)

این انجمن با اجرای پروژه ‏ها و طرح‏ های ملی مانند تدوین نقشه راه توسعه تجارت و اقتصاد الکترونیکی ایران، ممیزی تجارت الکترونیکی در کشور، تدوین شاخص ‏های اندازه گیری حجم تجارت الکترونیکی در کشور و اجرای پروژه ‏ها یا طرح‏ های مطالعاتی مختلف در حوزه فناوری اطلاعات، مانند شهرهای هوشمند، حمل و نقل هوشمند، سیستم ‏های کنترل پروژه، سامانه‏ های رتبه‏ بندی و غیره، تالیف یا ترجمه کتب مانند مبانی تجارت الکترونیکی، اقتصاد دیجیتال، شبکه‏ های شناختی فازی، آنالیز و شمارش، مدیریت دانش، تحلیل و خوشه‏ بندی گراف و … ، برگزاری همایش ‏ها و سمینارهای ملی و بین‏ المللی از جمله همایش ‏های دوره‏ای تجارت و اقتصاد الکترونیکی، گردشگری الکترونیکی، فرش دستباف، سیاست ‏های صنعتی و تجاری و … ، انتشار فصلنامه‏ های مشترک با مراکز علمی و تحقیقاتی مانند فصلنامه توسعه و سرمایه با دانشگاه شهید باهنر کرمان، فصلنامه رشد و توسعه پایدار با دانشگاه تربیت مدرس، فصلنامه اقتصاد کاربردی با دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات، فصلنامه سیستم ‏های پردازشی و تعاملی با دانشگاه آزاد واحد زنجان، فصلنامه اقتصاد پنهان با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و … ، ارائه مشاوره به سازمان‏ ها، نهادها و دانشجویان و کاربران در حوزه‏ های مختلف، حمایت از پایان‏ نامه ‏های کاربردی مقطع دکتر و ارشد، برگزاری کارگاه ‏ها و دوره ‏های آموزشی، حضور در کمیته‏ ها و کمیسیون‏ های تخصصی و غیره کارنامه قابل قبولی را از خود بر جای گذاشته و از سال 1392 تاکنون دارای رتبه A در کمیسیون انجمن‏ های علمی ایران بوده است.

همچنین این انجمن در بیست و سومین جشنواره تجلیل از پژوهشگران، فناوران و نوآوران (24 آذر 1401) به عنوان انجمن برتر معرفی شد.

گفتنی است، عناوین ۱۲‌کارگروه فعال هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران به شرح زیر است:

  • تحول دیجیتال در صنایع مالی
  • آینده صنعت پرداخت
  •  تلکو بانک‌ها و فین‌تک‌ها
  •  تأمین مالی زنجیره تأمین
  •  بیمه‌گری دیجیتال و تلکوبیمه‌ها
  • نئوبانک‌ها و خدمات اعتباری
  • بلاک چین و رمزارزها
  •  آینده کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران
  • پیام‌رسان‌ها و چالش‌های کسب‌وکاری
  • متاورس و شهرهوشمند
  • امنیت سایبری
  • روندهای صنعت بورس و بازار سرمایه

 

شایان ذکر است، نمایشگاه تراکنش ایران صرفا یک رویداد نمایشگاهی نیست و علاوه بر بخش نمایشگاهی، بخش نشست‌ها و میزگردها، بخش کارگاه‌های معرفی محصول، بخش نوآوری و استارتاپی، بخش جشنواره ۱۰‌محصول برتر سال، بخش جشنواره‌ چهره‌های ماندگار و مدیران مؤثر، بخش آموزشی و گفتگوهای B2B، بخش تبلیغات محیطی و رسانه‌ای و…… را در بر می گیرد که تاکنون علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرده است.

از این رو می‌توان گفت که تراکنش ایران هم نمایشگاه است، هم دانشگاه، هم اتاق فکر اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری، هم تریبون بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها، هم محیطی برای  توسعه کسب وکارها و رویدادی برای شبکه‌سازی مدیران و متخصصان که افقی رو به آینده دارند.

از سوی دیگر، در این رویداد بزرگ فناوری‌های مالی اضلاع و ابعاد اکوسیستم،‌ اعم از جوانان و نوآوران، فعالان بخش خصوصی، مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ها، ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات در حوزه فناوری‌‌های مالی در کنار یکدیگر زیبایی و رونق ویژه‌ای را به آن بخشیده است؛ ضمن اینکه تعامل سه نسل جوانان، مدیران میانی و پیشکسوتان بستر مساعدی را برای گفتگو‌های بین سه  نسل فراهم کرده‌است.

در این رویداد، علاوه بر برگزاری حضوری، در دنیای جدید متاورس نیز میزبان بانک‌ها و شرکت‌های ایرانی و سایر کشورها خواهد بود و فرصت ویژه‌ای را برای تعاملات همه جانبه بین المللی فراهم خواهد ساخت.

برای حضور و مشارکت در این مباحث و یا سایر بخش‌های نمایشگاه تراکنش ایران می‌توانید با شماره تلفن( ۴۳۳۴۷- داخلی ۳۰۵) و یا شماره همراه( ۰۹۲۰۹۵۰۱۹۲۹) تماس بگیرید.

نامه های اول و دوم فراخوان هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

 


 

آشنایی با اعضای دیگر کمیته های علمی هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

 


تیزر جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران موثر در صنعت بانکداری


لینک ویدیو کلیپ برنامه های هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران

 

[pars-player mp4=”https://fabanews.com/fa/wp-content/uploads/2022/11/IMG_8713.mp4″ mp4_label=”کیفیت ۱۰۸۰” id=”87902991″]

 


لینک ویدیو کلیپ رونمایی از هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران و پانزده سالگی مرکز فابا

 

[pars-player mp4=”https://fabanews.com/fa/wp-content/uploads/2022/09/Final-8-transaction.mp4″ mp4_label=”کیفیت ۱۰۸۰” id=”87918534″]

 


لینک گزارش تصویری دوره های گذشته نمایشگاه تراکنش ایران

 

[pars-player mp4=”https://fabanews.com/fa/wp-content/uploads/2022/08/ITE-History-1400-HQ-000410.mp4″ mp4_label=”کیفیت ۱۰۸۰” id=”87993478″]

 


لینک ویدیو کلیپ هفت مسیر فناورانه ۱۴۰۱

 

[pars-player mp4=”https://fabanews.com/fa/wp-content/uploads/2022/08/7SIN-FANAVARANE1080.mp4″ mp4_label=”کیفیت ۱۰۸۰” id=”87998709″]


  • اینستاگرام مرکز فابا

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
[avans-post-rate] [avans-share-page title='لینک کوتاه و معرفی مطلب برای اشتراک گذاری ']

لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رویداد ها ...