انجمن علمی تجارت الکترونیکی ایران
برگزاری مسابقه استارت آپ ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بویژه در کسب و کار و تجارت الکترونیکی
امروزه اهمیت و نقش فناوری در رشد اقتصادی کشورها بر هیچکس پوشیده نیست و کشورها تلاش می کنند سیاست های توسعه صنعتی و اقتصادی خود را همسو با سیاستهای فناوری تدوین کنند، چرا که دیگر با اتکای صرف به منابع طبیعی نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت. به عبارت دیگر آنچه امروز تضمین کننده رشد و پیشرفت کشورهاست منابع و توان فناورانه و نوآورانه آن هاست.
در اين راستا حرکت به سوی مسیری که در آن صادرات غیر نفتی بویژه صادرات محصولات فناورانه با ارزش افزوده بالا نقش پررنگی داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم محقق نمی شود مگر استفاده از صاحبان فکر و اندیشه و نوآور، نیروهای متخصص تحصیلکرده، کارآفرینان، نخبگان و برقراری ارتباط واقعی صنعت با دانشگاه.
با توجه به پتانسيل بالاي ايران از نظر نيروي انساني خلاق و كارآزموده و نيز فاصله قابل توجه بازار كسب و كار سنتی با کسب و کار نوین ايران تا اشباع، در صورت ساماندهي بهينه و به موقع اين فضا، ميتوان اكوسيستم كارآفريني را به مرحله رشد و سودآوري در سطح ملي رسانده و كشور را در حوزه اقتصاد ديجيتال و اقتصاد دانش بنيان در سطح جهان مطرح کرد.
استارت آپ نهادي است انساني که ساخته شده براي خلق محصول يا خدمتي نو در شرايط عدم قطعيت زياد. تعريف ساده استارت آپ ميشود کسبوکارهاي نوپايي که بخشي از آن بر پايه فناوري استوار است.
توسعه استارت آپ ها در كشور نيازمند ايجاد اكوسيستم استارت آپ ها است. اكوسيستم استارتآپ مجموعهاي از افراد، تيمهاي كاري نوپا در سطوح متفاوت و انواع سازمانهاي مجازي يا فيزيكي را شامل می شود كه با هدف ايجاد شركتهاي استارتآپ جديد در قالب يك سيستم با يكديگر تعامل ميكنند. به عبارت ديگر، اكوسيستم استارتآپ محيطي است كه سازمانهاي تحقيقاتي، دانشگاهها، نهادهاي دولتي و انواع سرمايه گذاران از افراد يا تيمهايي كه ايدههاي جديد و نوآوري خاصي در حوزه فناوري دارند حمايت كرده و آنها را تقويت ميكنند .... ادامه مطلب