اینستاگرام یکی از بهترین راه‌های ممکن برای معرفی برند شما محسوب می‌شود که از طریق آن می توانید فالوورها و مشتریان مختلفی را از نقاط مختلف جذب کنید. با این حال اگر تنها به انتشار یک تصویر ساده در پروفایل اینستاگرام خود بسنده کرده‌اید، بهتر است بدانید که فرصت‌های خیلی زیادی را برای جذب مشتری از طریق این شبکه اجتماعی از دست داده‌اید. خبر خوب اینکه با استفاده از ویژگی‌ «استوری‌های اینستاگرام» می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی از کسب و کارتان منتشر کنید و از طریق آن رابطه نزدیک‌تری با مشتریان خود برقررا کنید. بهتر است به جادوی استوری‌ها ایمان داشته باشید.

اگر هنوز از خودتان می‌پرسید دلیل این کار چیست، بهتر است بدانید در حال حاضر 250 میلیون کاربر به صورت روزانه از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند و اینکه 33 درصد از استوری‌های روزانه اینستاگرام به بخش کسب و کار مربوط می‌شوند. جالب‌ اینکه 20 درصد از استوری‌های اینستاگرامی مرتبط با کسب و کار منجر به ارسال پیغام خصوصی دایرکت توسط مشتریان می‌شوند. حال اگر می‌خواهید شما هم از ویژگی شگفت انگیز استوری‌ها برای توسعه کسب و کارتان بهره مند شوید، پیشنهاد می‌کنیم قدم‌های زیر را با دقت دنبال کنید تا به نتیجه مد نظرتان دست پیدا کنید.

قبل از هر چیز، ایده سازی و داشتن یک برنامه دقیق برای استوری‌های مدنظرتان بیشترین اهمیت را دارد. ابتدا یک تصویر عالی و مناسب برای معرفی کسب و کارتان پیدا کنید. در قدم بعدی بهترین زمان ممکن را برای انتشار آن در نظر بگیرید. این زمان در کشورهای مختلف متغیر است. برای مثال در ایران بهترین زمان آخر هفته‌ها بین ساعات 7 تا 10 شب است اما در کل این مسئله به محل سکونت و یک سری فاکتورهای دیگر بستگی دارد که خودتان می‌توانید آن را تشخیص دهید. نکته بعدی تاثیرگذاری بالا در اولین ثانیه‌های نمایش استوری است. هر استوری 15 ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد و اگر در ثانیه‌های آغازین استوری نتوانید نظر فالوورها را به‌خوبی جلب کنید، مطمئنا آنها نیز به ادامه استوری شما توجه نخواهند کرد.

در ادامه می‌توانید اینفوگرافی جلب مشتری از طریق استوری‌های اینستاگرام را مشاهده کنید.


برگرفته از: itiran.com